Su Neden Önemli, Neden Tüm Uzmanlar Su İçin Diyor ?

Bir arabanın gitmesini sağlayan en önemli unsur nedir dediğimde herkesin vereceği cevap ‘’ PETROL ‘’ olacaktır.  İşte vücudunuzun mucizevi petrolü olan ‘’ SU ’’ tüketiminizi ne kadar doğru uyguluyorsunuz. İnsan bedenin kemikler,kaslar,kıkırdaklar,eklemler,organlar,kan  vb. yapılardan oluşur. Bu yapıların hepsi bir sıvı içerir. Aslında bu ifade sizlere suyun önemini anlatmam da yetecektir.  Fakat halı sahada,evinizde, işyerinizde ne kadar doğru su tüketimi gerçekleştiriyorsunuz. Hiç düşündünüz mü ve yahut şu kadar su içmem gerekiyor dediniz mi ? Sporla uğraşan bir bireyin normal bireylere oranla daha fazla su tüketmesi gerekir. Yaklaşık bir bireyin günlük su tüketimi 2.5 lt ila 3 lt arasında değişmektedir. Sizlere beslenmeyle ilgili bir örnek vermek istiyorum. Diyelim ki     2000 kcal bir beslenmeye sahipsiniz. Bu besinlerin sağlıklı bir şekilde parçalanması için günlük tüketmeniz gereken su miktarı 2 litredir ama bu durum sadece besinlerin sağlıklı şekilde parçalanması içindi. Vücudun tek görevi besinleri parçalamak olmadığından vücudunuz diğer işlemlerini de gerçekleştirmesi için suya ihtiyaç olacaktır. Bu yüzden biraz kendinizi sorgulayıp tanımalısınız. Nefes alış-verişte bir besinin bir yere taşınmasında bile suya ihtiyaç vardır. Çünkü kan sıvı bir yapıya sahiptir. Kan ne kadar akışkan olursa vücudunuzun dolaşımı o kadar sağlıklı ve kaliteli olur. Halı sahalarda bakıyorum da arkadaşlarımızın büyük bir kısmı su tüketimine önem vermiyor. Önem verenlerse suyu nasıl içmesi gerektiğini bilmiyor. Şimdi sizlere birkaç tavsiye vereceğim :

  • Suyu oturarak içmelisiniz. Çünkü vücut duruşuna göre mide ve bağırsaklarımızın pozisyonu farklılık gösterir. Ayakta içilen su direk olarak on iki parmak kanalına geçer. (Kimi uzmanlar bu görüşe katılmayabilir, sizden ricam bunu deneyin ve bir süre sonra mide ve bağırsak problemleriniz azalacaktır).

 

  • Suyu yudum yudum aralıklarla içmelisiniz. Aksi halde şişecek ve sindiriminizi zorlayacaksınız. Hele ki maç esnasında yudum yudum değil de bir anda yarım litre suyu içerseniz maçı yarıda bırakmak zorunda kalma ihtimaliniz yüksektir.

 

Sağlıklı bir beyin fonksiyonu için gereklidir. Sağlıklı bir beyin fonksiyonu karşı karşıya da kalecileri çaresiz bırakacaktır. Kemiklerimizin % 22’si sudur. Dışarıdan gelebilecek darbelere karşı kemiklerinizin daha sağlıklı hale gelmesini sağlar. Vücut sıcaklığınızı düzenler. Isınmanın daha kaliteli olması anlamına gelip sakatlanmalardan koruyacaktır .Kaslarımızın % 75’i sudan oluşur. Su tüketiminiz sağlıklı olursa zıpkın gibi şutlar çıkarabilirsiniz J Toksinler yok eder,eklem sağlığını korur,nefesinizi nemlendirir,besin ve oksijenin hücre taşınmasını sağlar,iç organları korur ve son olarak metabolizmanın doğru ve sağlıklı çalışmasını sağlar.

Yazar: admin

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir