Ramazanda Nasıl Spor Yapacağız, Nasıl Besleneceğiz ?

‘‘ RAMAZANDA NASIL SPOR (EGZERSİZ) YAPACAĞIZ, NASIL BESLENECEĞİZ ’’. Bu yazıda spor kelimesini egzersiz yerine kullanacağız.

Dini inancımız gereği oruç tutmamız gerekiyor. Oruç aslında bir detokstur. Allah tarafından bizlere bir ödüldür. 11 ay boyunca durmadan yiyip içiyoruz. Ramazan vesilesiyle organlarımız dinleniyor ve kendini temizliyor. Şimdi bu konuyu açıklığa kavuşturacağız. Sporla başlayalım dilerseniz. Ramazan ayında beden uzun bir süreyle aç ve susuz kalmaktadır. İnsan bedeni besinlerle enerji üretir. Bu yüzden ramazan ayında spor yaparken dikkat edilmesi gereken hususlar vardır. Çünkü sporu aslında kalbiniz yönetir. Ağırlık antrenmanlarından, uzun süren cardiovasculer (kalp-dolaşım) egzersizlerden kaçınmalıyız.  Bunlar yerine kısa süren şınav, mekik, barfiks, yürüyüş, koşu ve bisikleti tercih edebiliriz, kısaca kendi vücut ağırlığımızla çalışmalıyız.

Sporun süresi ne kadar olmalı ?

Bu egzersizlerin süresi maksimum 15-30 dk aralığında olmalıdır. Düşük tempo ile orta tempo arasında bir ritimde olmalıdır. Burada amaç vücudu korumaktır. Ramazan ayında 5 kg kadar vermek normaldir. Kilo alıyorsak doğru gitmeyen bir şeyler var demektir. 1 ay boyunca spor yapmazsak vücudumuzda anormal bir değişim yaşamayız. Bu elbette ki spor yapmayın anlamına gelmez.

Fakat dikkat edilmesi gereken unsur beslenmedir.  Vücut uzun süre aç ve susuz kaldığı için iftar vaktinde orucumuzu suyla bozmalı, daha sonra 1-2 adet hurma yemeliyiz. Balık, hindi, tavuk gibi protein ürünlerini tercih edebiliriz. Et ürününü tercih etmeme sebebimiz sindirimi çok uzun sürdüğündendir. İftar vaktinde tatlılardan, asitli içeceklerden, paket ürünlerden kaçınmalıyız ve mümkünse her zaman kaçının. Diğer önem arz eden yemeğimiz sahurdur. Çünkü asıl açlık ve susuzluk sahur sonrasındaki vakitlerde olur. Sahurda yavaş sindirilen ürünleri tercih edebiliriz. Sizlere şimdi iftar ve sahurda uygulayabileceğiniz birer örnek yazacağım.

İFTAR :  Su ile başlanır, hurma ile devam edilir, 5 dakika dinlenilir.Tarhana çorbası, balık ızgara ve yanına mevsim salatasıyla birlikte iftar sonlandırılır.

İFTAR VE SAHUR ARASI : Sıvı alımı artırılmalı, kuruyemiş ya da meyve tüketimi yapılabilir.

SAHUR : Yumurta, domates, salata, biber, mevsimlik salata,lor peyniri, buğday ekmek, zeytin, yulaf. Sahurda tıka basa yememelisiniz. Çünkü uyuyacaksınız. İhtiyacınız kadar tüketim gerçekleştirmelisiniz.

Burada yazılı olanları doktorunuza danışmadan uygulamayınız. Metabolik problemi olanlar (tansiyon,şeker,kalp,böbrek hastalığı vb.) doktoruna danışarak oruç tutup tutmayacaklarına karar vermelidir. Kendi kafalarına göre oruç tutmamalı, tutacaksa da doktorundan beslenme önerileri almalıdır.

Yazar: admin

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir