Ramazan Bayramında Nelere Dikkat Etmeliyiz ?

Spor Bilimleri Uzmanı (Koç) Hakan Nergis  ‘’aşırı derecede şekere maruz kalmak vücut dengesini bozacaktır’’ dedi.

Uzun bir süre oruç tuttuk ve beslenme periyodumuz değişti. 17-18 saatlik gibi bir açlık ile karşı karşıya kaldık. Bu yüzden Ramazan bayramında karşı karşıya kalabileceğiniz ilk sorun mide ve bağırsak sorunu olabilir. Ayrıca her ziyaret edilen yerde hamur işleri, tatlılar, şekerlemeler size ikram edilecek, reddetmeyin ama ikramın hepsini bitirmeyin.

EGZERSİZ  YAPIN

Egzersiz yapmıyorsanız, uzun bayram tatili başlamak için bir fırsat olabilir. Yapıyorsanız da sevdiklerinizle beraber yapabileceğiniz bir etkinlik haline getirebilirsiniz. Doğa yürüyüşleri,  su sporları ve diğer açık alan egzersizleri yapabilirsiniz. Ruh halinize de fayda sağlayacaktır.

STRESTEN UZAK DURUN

Yoğun iş yaşamı ve gündelik baskıların oluşturduğu ruh halinin iniş-çıkılar yaşadığı bedeninizi bayram tatilinde telefondan, bilgisayardan kısacası sanal dünyadan uzaklaştırın. Kendinize ve sevdiklerinize vakit ayırın.

TATLI VE İÇECEK SEÇİMİNE DİKKAT EDİN

Şerbetli ve aşırı kalorili tatlılardan uzak durun. Sütlü tatlıları ve meyve tatlılarını tercih edin.  Asitli ve konsantre içecekler yerine ev yapımı meyve sularını ya da bitki çaylarını tercih edin.

KRONİK RAHATSIZLIĞI OLANLAR

Şeker(diabet), tansiyon, kalp, böbrek rahatsızlığı gibi. Daha dikkatli olun, belki Ramazan ayında oruç tutmadınız ama ailenizle birlikte ziyarete gittiğinizde size de aynı ikramlar yapılacak, bu noktada kontrollü olmalısınız.

BAĞIRSAKLARINIZIN SAĞLIĞI İÇİN

Lifli gıdalar tüketin, sebze tüketin, her ana öğünde mutlaka salata tüketin.

 

Yazar: admin

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir