İleri Yaşlarda Spor Yapmak

65 Yaş üstü bireyler yaşlı olarak kabul edilmektedir. Yaşlanmayla kast edilen anatomik ve fizyolojik değişikliklerdir. İnsan bedeni yaşlanmayla birlikte kas kaybetmeye başlar bu duruma tıp alanında sarkopeni denmektedir. İnsan bedeni 30-40 yaşından sonra vücudu için bir sihirli değneğe ihtiyaç duyar. Neden mi ? Çünkü insan bedeni 30-40 yaşından sonra çökmeye başlar.

Kemikler, eklemler, kaslar, organlar vb. yapılarda tahribat başlar. İnsanoğlu bu unsuru hiçbir şekilde engelleyemez ancak bu süreçlerin en iyi ve en verimli şekilde geçirebilir. Kısaca rahat bir yaşlılık için kendine yardımcı olabilir. Bunu düzenli spor, doğru beslenme ve düzenli uykuyla sağlayabilir.

İnsanoğlu bel ağrısı, sırt ağrısı, kireçlenme, tansiyon hastalıkları, şeker hastalığı, kalp ve damar problemleri, böbrek sorunları, ruhsal sorunlar  ve en önemli organımız olan beyin tahribatlarıyla karşı karşıya kalır. İşte bu noktada sporu unutmamak gerekir. Spor sizin bu problemlerden kurtulmanızı ve yahut en az bu seviyede problemleri yaşamanızı sağlar. Evet botox yaptırarak, fazla yağlarınızı aldırarak ve çeşitli estetik yöntemleriyle kendinizi aynadan genç görebilirsiniz ama eklemleriniz, kemikleriniz, kaslarınız ve organlarınız için böyle bir yöntem yok.

Yaşlı bireyler haftanın kaç günü spor yapmalı ?

Yaşlı bireyler haftanın 2 ila 3 gün spor yapabilir.

Yaşlı bireyler hangi spor tercih etmeli ?

Dayanıklılık sporu içeren sporları tercih etmeli. Bunlar: Yürüyüş, koşma, bisiklet, yüzme vb. sporlar olmalıdır. Aslında bakarsanız, eski literatürde yaşlıların ağırlık çalışması tavsiye edilmiyordu. Günümüzde yapılan araştırmalar ağırlıkta çalışmaları gerektiğini söylüyor. Kısacası hem kas kuvveti kazanırken hem de kas dayanıklılığı kazanması, denge özelliklerini kaybetmemesi gerekiyor. Yaşlılıkta en çok yaşanan problemlerin başında düşme sonucu ölümler, felçler geliyor.

Yaşlı bireyler ne kadar süre spor yapmalı?

Yaşlı bireylerin egzersizi 15-30 dk arasında sürmelidir. Egzersizin süresi kadar şiddeti de önemlidir. Buradaki amaç kilo vermek ya da kilo almak değildir. Tamamen sağlıklı bir yaşam sürdürmektir.

 

Yazar: admin