Gebelik Döneminde Egzersiz

Gebelik erkekten gelen sperm ile kadının yumurtalıklarından atılmış olan yumurtanın döllenmesinden doğuma kadar geçen 40 haftalık(280 gün)döneme verilen isimdir. İlk 8 haftalık döneme embriyotik dönem denirken bundan sonrası ve doğuma kadar olan dönemede fetal dönem denir.İlk 3 aylık dönem içinde düşme tehlikesi olduğu için spor yapılmaması tercih edilir. Çünkü anne ile fetus arasında kan akımı, glikoz kullanımı, ısı dağıtımı ve oksijen dağıtımı ve kullanımı arasında yarış vardır. Annenin bedeninde yaklaşık 9-12 kg arası artış gerçekleşir. Alınan bu kilolar yarısı uter ve uterus içindeki bebek ve sıvıya ait olup diğer kısmı vücut sıvısı,yağ ve meme dokusundan ibarettir.

Hamilelikle birlikte annede değişiklikler ortaya çıkar.Bunlar:

Hormonal değişiklikler

Omurgada çeşitli deformasyonlar

Vücut ağırlığının yer değiştirmesi

Hormonal değişiklik sebebiyle bağlarda yumuşama ve gevşeme

Eklemler ağrıları

Beceri ve denge kayıpları ve paytak yürüyüş gibi problemler ortaya çıkabilmektedir.

Karın iç basıncı olan hareketlerden oluşmayan, yüzüstü gerçekleşmeyen, vücut ısısının aşırı yükselmediği, doğum sonrası kilo vermeyi kolaylaştırıcı, hastane sürecini kolaylaştıran sporları tercih etmelidir.

Antrenman şiddeti düşük seviyelerde olmalıdır. Sporun yapılma amacı annenin rahat bir doğum gerçekleştirmesi ve hamilelikle birlikte ortaya çıkan değişimlerden en az etkiyle bebeğe zarar vermeden bu dönemin atlatılmasıdır.

Kendi başınıza spor yapmayın. Çünkü gerekli test ve ölçümleri gerçekleştirecek bilgiye sahip değilsiniz. Hamile bir bireye nasıl spor yaptırılması gerektiğini bilmiyorsunuz. Bunun için kendinizi bir spor uzmanı kontrolüne bırakmalısınız.

Yazar: admin