Egzersizin Tipi, Şiddeti, Süresi, Sıklığı ve Program Gelişimi Nasıl Olmalı ?

EGZERSİZ REÇETESİ

Egzersiz sadece belli bir kesim ya da grup için değil; erkekler, kadınlar, çocuklar, ergenler, orta yaşlılar, yaşlılar, kilolular, zayıflar, hastalar, engelliler içinde tavsiye ediliyor. Dikkat edilmesi gereken hususlar ise; egzersizlerin tipi, şiddeti, süresi, sıklığı ve programın gelişimidir.

Egzersizlerin Tipi: Açık ya da kapalı alanlarda yapılan egzersiz tipleri mi yapılacak, bireysel egzersizler mi yapılacak, grupsal egzersizler mi yapılacak, aerobik( uzun süreli egzersizler)mi, anaerobik(kısa süreli egzersizler) mi tercih edilecek belirlenmesi gerekiyor. Yeni başlayacaksanız, yüzme, bisiklet, yürüyüş, su egzersizleri, dans gibi uzun süreli aerobik egzersizler tercih etmeniz doğru olacaktır.

Egzersizin Şiddeti: Burada öne çıkan olgu kalp atım hızıdır. Eğer ki bir eğitmen ile çalışmıyorsanız; nefes nefese kalacağınız, konuşmanızın bozulacağı egzersiz şiddetini tercih etmeyin. Egzersizden önce ısının ve egzersizden sonra da soğuma çalışmaları yapın.

Egzersizin Süresi: 20-60 dakika arası olmalıdır. İlk egzersizinizin 60 dakika olması şart değildir. İlk egzersiz çalışmanız 20 dakika sürebilir, diğer egzersiz de ise 25 dakika vb. olguları tercih etmek gerekir. Kısaca ifade etmek gerekirse yavaş yavaş süreyi uzatmalıyız.

Egzersizin Sıklığı: Yeni başlayanlar için haftada 1-2, daha sonraki dönemlerde haftada 3-4 ve bir ileriki seviyede haftada 5 güne çıkabilir. Ama toplum olarak spor kültürümüze yerleştiremediğimiz bir problem var. Sürekli egzersiz yaparak sonuca daha çabuk ulaşacağımızı sanıyoruz. Oysa ki vücut kendini dinlenme dönemlerinde daha çabuk yeniler. Diğer egzersizde en iyi verimi elde etmenizi sağlar.

Program Gelişimi: Program gelişiminde anlatılmak istenen egzersiz tiplerinizi, egzersiz şiddetinizi, sürenizi ve sıklığını yavaş yavaş artırmalı ve zamanla farklı egzersizler tercih etmenizi ifade eder. Program gelişiminde önemli olan etkenler ise yaş, cinsiyet, boy, kilo, genetik yapı gibi olgular önem arz eder. Yani bir genç yaşlı bir bireye göre daha çabuk gelişim gösterebilir. Kişinin sınırlarını bilmesi ve sakatlık oluşmayacak şekilde program gelişimini oluşturması gerekir.

NOT: Yukarıdaki öneriler spor ve sağlık koçları ile çalışmayan kişilere destek sağlama amacıyla oluşturulmuştur.

Yazar: admin

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir